ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌های مشهد | ملک‌آباد، پل رسالت و عبادی ترافیک پرحجم دارند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگاه‌های شارژ من‌کارت در مشهد ارتقا می‌یابند بی احتیاطی راننده منجر به فوت پاکبان در مشهد شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گشایشی برای شهر

  • کد خبر: ۱۰۶۱۶۸
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
گشایشی برای شهر
بنیامین یوسف زاده - دبیر تحریریه روزنامه شهرآرا

تصویب طرح «انتقال پادگان لشکر ۷۷» در کمیسیون ماده ۵، هم خبر بسیار خوبی برای شهروندان مشهدی است که سال‌ها به گشایش یکی از شاهراه‌های مواصلاتی شهر چشم دوخته‌اند و هم دستاوردی بزرگ برای مدیران شهری و استانی به شمار می‌آید که به مناقشه‌ای شانزده‌ساله پایان می‌دهند.

نخستین تصمیم برای جابه‌جایی پادگان قدیمی مشهد به بیرون از شهر در ۲۰ فروردین ۱۳۸۵ و در جریان برگزاری نخستین جلسه هیئت‌دولت نهم در حرم‌مطهر‌رضوی گرفته شد، اما مهم‌ترین گام در این زمینه را می‌توان در دستور بلافصل رهبر معظم انقلاب در مرداد ۱۳۸۸ به ستاد کل نیرو‌های مسلح و امرای ارتش مبنی بر انتقال فوری و بدون تأخیر این پادگان نظامی مشاهده کرد.

دستوری که خیر و برکات زیادی به‌همراه داشت و تصویب قانون «فروش و انتقال پادگان و دیگر اماکن نیرو‌های مسلح به خارج از حریم شهرها» در شهریور همان سال، مهم‌ترین رهاورد آن است.

با این حال و با وجود خارج‌شدن پادگان لشکر ۷۷ از کالبد نظامی بعد از این دستور، همچنان در این سال ها، سازه دوار پادگان قدیم به‌عنوان دیواری جداکننده بین دو محدوده مهم شهری به حساب می‌آمده و ترافیک ناخواسته‌ای را به بخشی از هسته مرکزی شهر مشهد تحمیل کرده است. تصویب طرح «انتقال پادگان لشکر۷۷» از این باب از اهمیت بسزایی برخوردار است که نویدبخش حل این مشکل به‌تبع بازگشایی راه مردم از دو محور شمال به جنوب و شرق به غرب این محدوده خواهد بود.

به این معنی که با این بازگشایی، دیگر به حرکت دوار خودرو‌ها در امتداد خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ نیاز نیست و شهروندان می‌توانند به‌راحتی برای طی مسیر از بزرگراه شهید سلیمانی به‌سمت مرکز شهر یا از محور فیاض بخش به سمت خیابان‌های کوهسنگی و احمدآباد بدون صرف زمان زیادی از تقاطع تازه‌تأسیس استفاده کنند.

نکته خوش‌حال‌کننده دیگر درباره تصویب این طرح، خبر بازگشایی این معبر در روز‌های آینده است، زیرا تاکنون جلسات مختلف کمیسیون ماده ۵ و حتی شورای‌عالی شهرسازی و معماری درباره تعیین تکلیف پادگان لشکر ۷۷ انجام و حرف‌وحدیث‌های زیادی هم مبنی بر فرایند انتقال مطرح شده است، اما این بار شهردار مشهد از بازگشایی راه مردم تا روز عید فطر خبر داده است که می‌تواند نقطه متمایزکننده با دیگر وعده‌های دور و نزدیکی باشد که تاکنون از زبان مسئولان امر شنیده شده است.

با این حال مدیران شهری باید در کنار اهتمامشان درباره بازگشایی مسیر جدید برای مردم، به پیوست‌های فرهنگی و محیط زیستی معبر جدید نیز توجهی ویژه کنند تا راه جدید همه شاخص‌های یک معبر زیست‌پذیر را داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->